vrijdag 16 juli 2010

volkswijsheden/ zo zouden de spotjes op de radio moeten klinken

Allo. Ik zen Tom Boojne en ik zen ne coureur. Ik ken verdoeme hejt raaie. Ik raai oek graag vriet hejt met de Ferrari en af en toe snuif ik oek een lijntje coke, omda ik mda ken permitteren. Ik zen me Lore mor da vergeet ik wel es assek een nachtje gon stappe mor oe zoude zellef zen as ge Tomme Boonen zout zen? Ze zegge da kik nen dikke nek em, mor da is nie zo zo, da komt van den tv, da mokt alles groter.

Allo. Ik zen Natalia en ik zen een zangeres. Ik ken verdoem het zinge. Ik raai ottos in de prak en assek zing doenk dak Tina Turner zen, gewetwel: benen bekke open en een bekke door de knieen en kont nor achteren, een bekke zoals loopse bavianenwefkes en dan me uwe kop schudde en uw arme met de elleboge nor achteren over tpodium rammen in e kort rokske. Ze zegge da kik een dik gat em, mor da is nie zo, da komt van den tv, da mokt alles veel groter.

Alleen jammer dat je de rare Kempische intonatie niet kan horen, want als ze spotjes inlezen op de radio, dan leggen ze allebei op zeer prettige wijze de klemtonen op de verkeerde plaats in woorden en zinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten