vrijdag 9 juli 2010

GOM

Het in woorden, zinnen en verhalen omzetten van ergernissen, die ik een beetje cultiveer omdat ze me energie geven en die ik voed omdat ze me de inspiratie en inhoud bezorgen voor mijn scrijfsels, hebben ertoe geleid dat ik vandaag omgedoopt ben tot 'grumpy old man' en dat bevalt me wel: ik ben voortaan officiƫel GOM want ik lijk ruim te voldoen aan de gestelde voorwaarden.
Ik ben 47 en dus per definitie ben ik dus oud. En grumpy is my middle name. Ik erger me met graagte aan alles wat ons mensen lelijk maakt en dom en onozel, asociaal en belachelijk. Wonend in onze bananenrepubliek bij de Noordzee, worden me dagelijks dingen aangereikt, het ene al absurder, lelijker, surrealistischer en ongelooflijker dan het andere. Ik prijs me gelukkig.
Het is een vuile job, maar ik neem hem met plezier op. Geliefd word je er niet mee, maar ik heb in mijn leven nooit te klagen gehad over een gebrek aan liefde, integendeel. En ik heb er ook veel gegeven, denk ik, al is dat soms moeilijk te beoordelen, objectief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten