dinsdag 7 juni 2011

Kabbelende avond

In de stilte van de avond die naar middernacht neigt, glijdt een velduil geruisloos door het donker, snel en vallend. Hij scheert even de grond en ik hoor een muis gillend in zijn klauwen. De uil verdwijnt in het duister.
Het miezert en in de stallen stampen de paarden, briesend. Ik doe even het licht en check de stallen. Het voordroog hooi dat klaar staat voor morgen geurt en het stro knispert onder mijn voeten. Ik borstel het samen en doe de lichten weer uit. Tussen de stallen in, op de hooistapel jaagt een zwarte schaduw. Ik roep 'Carlito' en de kater komt zich even laten strelen.
Ik doe weer een licht aan en check de volgende stallen. Twee paarden liggen al te slapen. Ik doe het licht weer uit en met de zaklamp in de hand, controleer ik nog de paarden op de weides achteraan en naast het huis. Het is stil buiten.

Binnen is het donker. Iedereen is slapen. Ik klap de Mac open. De avond neigt steeds verder naar middernacht. Straks slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten