vrijdag 29 maart 2013

50 en grijs

Ik ben 50 en staar over de polder en bedenk dat dat een mooie eerste zin is van de rest van mijn leven. Over de weides ligt een dunne laag sneeuw als fijn wit poeder dat net het bruin en groen bedekt en toch de kleur van de grauwe kille en lange winter niet verbergen kan. Het is einde maart en de winter houdt aan. Ik ben 50 en kijk naar de dijk en de populieren en de wilgen en de beken. Ik trek de bruine Stetson dieper op mijn kop en zet mijn kraag recht en ga met mijn rug tegen de wind in staan. De kou kruipt als een opdringerig beest onder mijn jas over mijn rug en ik ril. Ik ben 50 en ik ben vergeten om te schrijven en dus kan ik mijn zinnen niet herlezen. Ik staar naar de lucht die grijs is en laag. Ik voel de wind uit het Noordoosten. Het is einde maart en ik ben net 50 en de winter houdt aan. Ik mompel iets dat ik zelf niet begrijp en denk dat dat de eerste tekenen zijn. Ik heb me al anderhalve week niet geschoren en mijn baard is wit. Ik ben een oude man.

Sent via BlackBerry offered by Proximus







Geen opmerkingen:

Een reactie posten