vrijdag 14 februari 2014

Barcelona

In de stad hangt de slapeloosheid van de eerste lentedagen en de wind die van over zee komt aanwaaien slaat de winter om me heen als een kille hand die me in de nek grijpt. Ik zit in de zon. Het plein is druk. Daklozen slenteren voorbij. Een babbelt in zichzelf. Een staat als een houten pop heen en weer te wiegen en zingt een vreemd melancholisch lied en je hoort haar woede. Ze eet uit de vuilnisbak. Triomfantelijk. Uitdagend  Ik drink witte wijn, sluit de ogen en laat de zon me warmen.
Het plein is leeg. Een magere man in zwarte pij loopt luid biddend, de armen tekenend voor zich uitgestrekt als een razende heen en weer over het plein. Het is schemerduister,. Nu en dan stopt hij zijn jachtige stappen en staat hij stil. In zijn hoofd groeien kathedralen tot in de hemel.


Rik Vera
KD 29 
The Customer Centric Company
E-coaching
+32488313753

1 opmerking: