maandag 14 maart 2011

De Ronde van de geeuw

Bekende Vlaamse acteurs pronken met lelijkheid. Ik zie baarden in alle maten en vormen, uitpuilende ogen, dikke pensen en gewoon lelijke koppen. Ik zie alle typekes uit In de Gloria opduiken en daarna zie ik de cast van Het Eiland en ik zie lelijke beelden, en onregelmatige belichting. Ik zie het handschrift van voortdurend wisselende camera's en technieken. Ik zie een Broodje Aap verhaal in een bordeel met Simonneke en een knorrige (hahahahahahaha) dwerg die ook maar zijn werk doet en ik geeuw alweer. Ik zie Wim-de-komiek ernstig zijn en wacht op een uitbarsting van waanzin om eindelijk bevrijding te voelen en te kunnen lachen. Ik zie iemand die in een cactus heeft gebeten en vroeger lang haar had en een typische lach en zijn duivelse broeder uit Het Eiland heeft nog steeds een rosse baard en een triestig gezicht. Ik zie Wim-van-de-bende en wil hem op de motor zien stappen met zijn twee kompanen om doorheen Europa te reizen en wijsheden te debiteren waarna Jeanke bier gaat proeven met Ray. Maar Wim moet naar weer een ander vrouwke uit In de Gloria dat hij op tv heeft gezien langs het parcours, waar ook de de halve cast van De Helaasheid staat te kijken en ook dat andere Jeanke De Pesser, uit de kampioenen en veel vroeger nog van de Colega's, samen met Protput. in de auto die langs komt zit de grote baas van Het Eiland zichzelf te zijn met Els aan zijn zijde die alle talent nodig heeft om niks te spelen. En zo komen alle verhaallijnen samen. Het is allemaal net zo spannend als de broek van Bart De Wever om de lenden van Di Rupo. en even appetijtelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten