woensdag 18 mei 2011

Red red wine and words and vampires and me

Ik schrijf mijn laatste regels op de ipad, voor vandaag tenminste. Een kwart van de fles blijft op tafel achter. Het is goed geweest. Ik check de twee blackberries die voor me op tafel liggen telkens het flikkerlicht op rood gaat. Op het thuisfront heeft een jong paard voor het eerst gesprongen en een dochter doet me het verhaal. En als steeds wil ik meer verhaal. Ik ben onverzadigbaar in mijn lust naar woorden en verhalen. Vraag dat maar aan wie me nauw aan het hart ligt. Ik ben een roofdier. Ik dool nachtenlang rond op zoek naar woorden, zinnen, antwoorden, verhalen. Ik ben een vampier. Hef je hoofd, ontbloot je nek, ik zuip je woorden als was het bloed en drink je leeg.

Vandaag niet. Vandaag drink ik redelijk matige Rioja. Niet slecht, maar zegt dat niet voldoende?

Een vriendin schrijft me een gmail bericht en ik ben haar zoooo dankbaar, want een teken uit het gindse land. En bovendien, ze weet wat eenzaam reizen is. Dank je, lieverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten