woensdag 18 mei 2011

Thee en munt en munt slaan

Achteloze business onnozelaar. Nog wat te eten? Neen. Ik heb godverdomme mijn tournedos voor de helft en zoveel meer onaangeroerd gelaten. Ik heb de eetlust van een hongerige leeuw, maar de maag van een mus met anorexia. Dus: neeeeeeen ik moet geen desert meer. Is er trouwens iets zieligers te bedenken dan een eenzame man die heel alleen op restuarant aan een Dame Blanche zit te peuzelen? Ik bedoel het ijsje.
Dus zegt deze stommekloot: doe mij maar een munt thee. Krijg je vervolgens een lelijk groot glas dat het midden houdt tussen een Hoegaarden- en een limonadeglas gevuld met heet water en een een paar blaadjes munt. Voor 5 (vijf!!!!) euro. Hoera.
Naast mij zitten twaalf mensen rond een tafel en ze vieren een verjaardag en ze doen hard hun best gelukkig en vrolijk te zijn en ik voel me ineens veel minder alleen en zielig en onnozel. Het leven van de eenzame hotelganger kan best grappig zijn.

Ik kijk verder, vooral naar de tafeltjes van de eenzame lotgenoten. Wat deden wij in godsnaam voor de komst van de smartphones???

5 opmerkingen:

  1. Voor de komst van de smartphones waren we eenzaam en alleen, nu zijn we met velen eenzaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dus is er een overtreffende trap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. altijd, zoals mensen zonder smartphone = ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zijn dus ook nog steeds verstandige mensen. Mag ik hoop koesteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat alle hoop varen, koester de mensen

    BeantwoordenVerwijderen