zaterdag 19 april 2014

Geen water

Een gedachte van zwart staal
Poedersneeuw
Het knipperen van een oog
Gravend pel na pel 
Na elke deur 

Een deur die sluit en openwaait
De wind zwijgt en de adem stokt
Ik wandel
Ik wacht
Ik aarzel
Ik ben een spiegel

Mijn gewaad van loden egelstekels
En glanzend zilver
En gouden brokaat
Hermelijnen mantels
En Blauwe wolken
Ik ben een brand

Mijn aarde verschroeide akkers 
Wit stof van asse en zwarte boomstompen
Smeulend en beschaamd kijk ik om me heen
Ik ben alleen en ik hoest mijn longen schoon

Ik tel de tranen niet
Het zijn woorden die niet geschreven zijn
En die smekend gelezen werden
Zonder letters en inkt barstend papier
Scheurend steen en wit tafellinnen
Ik hoor de woorden niet
Ik proef geen water

De aarde is leeg
De hemel is gesplinterd glas en
Dissonant graast mijn herinneren
Jaren verdunnen tot minuten en
Grijs wordt Blauw wordt Pruisisch
De aarde is leeg en ik verdwaal in mezelf
Het is er kil en mijn adem vriest
Aan de wanden zwart metaal
Stekels smelten 
Staccato van licht

Een hand op een hand
Een glas witte wijn
Witte borden en een Zee
Windstil met lome wolken
Die strelen langs de hemel
Een porceleinen stolp van wakkeren
Na diepe slaap
Tussen lakens van warm strandzand
Nevels van suiker

Schemer
Dauw
Zachtgroen gras
En adem langs je huid


Rik Vera
KD 29 
The Customer Centric Company
E-coaching
+32488313753

Geen opmerkingen:

Een reactie posten