vrijdag 16 maart 2012

I follow rivers

Knorpot komt Het Donker Kot binnen waar de Droeve Dichter en het Meisje van Zee zitten en hij neemt krijt en schrijft op de matzwarte muur tegenover het raam, in sierlijke letters:

'O
Ik smeek je
Mag ik je volgen
O
Ik vraag je
Waarom ben je
Niet altijd de oceaan
Waar ik me kan ontrafelen
Wees mijn enige
Wees het water
Waar ik kan waden

Je bent mijn rivier
Je stroomt hoog
Je stroomt diep
Je stroomt wild

Ik
Ik volg
Ik volg jou
Dochter van de diepe zee
Ik volg je
Ik
Ik volg
Ik volg je
Liefste van Het Donker Kot
Ik volg je

Zij is een boodschap
Ik ben de boodschapper
Zij is de engel
Ik ben het mensenkind

Wachtend
Op jou'

"Ik weet het, ik heb hier en daar een beetje bijgestuurd, maar geef toe: dit is voor jou geschreven."
Hij kijkt het Stille Meisje aan en zij antwoordt als het ruisen van de zee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten