maandag 12 maart 2012

Riverside

Dit is geschreven voor de Schelde, zegt Dichter. En mijn liefde voor de Schelde en het wandelen langs het trage water.


Bij de Trage Stroom

Daar
bij de Trage Stroom
bij de boten
waar iedereen heen gaat
om er
alleen te zijn
waar je de zon
nooit ziet opkomen
daar bij de stroom
zullen we wandelen

Bij het water
drinken we tot
de droesem
kijken we naar de stenen
op de bedding
Ik kan aan je ogen zien
dat je er nooit bent geweest
bij de Trage Stroom

Bij het water
bij de bedding
van de Trage Stroom
iemand roept je
iemand spreekt
Zwem met de stroming
en drijf weg
bij de Trage Stroom
elke dag

Mijn God
ik zie hoe alles wordt weggegooid
in de diepe rivier
en ik weet niet
waarom ik er ben
bij de Trage Stroom

Als die oude rivier
langs je ogen stroomt
om het vuil weg te wassen
op de rivierbedding
Ga dan naar het water
daar
zo dichtbij
De stroom zal je ogen zijn
en je oren

Ik wandel langs de dijken
heel alleen
ik val in de stroom
als een steen
Ik ben kil tot op het merg
Waarom ga ik er heen
heel alleen

Mijn God
ik zie hoe alles wordt weggegooid
in de diepe rivier
en ik weet niet
waarom ik er ben
bij de Trage Stroom



Geen opmerkingen:

Een reactie posten