donderdag 20 juni 2013

Chicago

"Ik mis Chicago", zegt Knorpot ineens en uit het plafond sijpelt een gele melodie. Een filmster in een straat. Een viaduct over vuil water. Een goudvis. Een witte kamer met gesloten gordijnen en gillende stem zonder klank. De vloer is een holle golf. In de hoek een teddybeer. Zomer op het strand. Een droom in de handpalm geschreven 


geschreven met woorden die niemand leest. Hare majesteit kijkt me streng aan en pruilt de mond 

de mond die eet en ik sla de ogen neer en kijk naar de vloer die glanzend terug grijnst. Grijns ik? Dat ben ik niet. Ik ben een gebroken spiegel. Ik knipperlicht. Ik ben de negende droom. Ik droom de negende droom. Ik wil die vertellen en nog voor ik hem vergeten ben, luistert niemand. Ik besta niet.

Dat is de conclusie. Ik ben verdwenen. 


Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten