zaterdag 26 mei 2012

wijn in flessen en woorden in zinnen


Ik zink in bad en voel me een worden met het warme water. Ik vertel lange verhalen en geef me over aan intense biechten en ik sluit de ogen en laat de woorden wegvloeien en ik denk niet en ik denk aan niets en ik ben een antwoord en ik ben een vraag. Ik lig in bad en omarm het water en ik ben de hemel en de aarde en alles daartussen. Ik tel de regendruppels en de wolken en de zandkorrels en ik lees de mensen en hun wensen en ik antwoord zelden.
Ik zink in bad en laat de wereld betijen en glijden en ik drink me laveloos aan heerlijke wijnen die zonlicht vangen in druiven in een fles en mijn hoofd wordt licht en mijn bewegingen traag en mijn denken wordt licht en vaag en langzaam en meanderend als de trage stroom die door de polders stroomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten