vrijdag 9 augustus 2013

Vraagstelling

Daar ben ik zo goed in. Wat is dat lawaai? Misschien ben ik het wel. Ik zwem in zee en de zee is om me heen. Ik adem diep. Ik voel vrede. Blijf ik hier voor eeuwig? Ik word niet echt rustiger. Mag ik je wat vragen? Willen mensen echt allleen zijn? Hoe groot is de wereld? Waar zijn de dagen gebleven? Er is een stad ergens in een land. Iemand heeft een naam. Iemand geeft een naam. Misschien moet ik iemand meenemen. Misschien moet iemand me meeenemen. Ik zwem in open water. Het is zout en het golft en het is onmetelijk en dus is het de zee. Ik strand op de kust. Het zand op het strand kruipt tussen mijn tanden. En daarna vergeet ik te ademen. Mijn hoofd hou ik stil. Eens de pijn verdwijnt.
Ik hang een schilderij tegen de muur. Ik ben een raam. Het glas is vies. Hier ben ik. En ik ben niet geheel foutloos. Ik was in een stad in een land. 
Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten