zondag 26 mei 2013

Brinner

Zakenman staat op. Zijn stoel krast in de vloer. Hij knoopt zijn jas. Een knoop. Recht zijn schouders en legt de kraag van zijn hemd strak in de spiegel van het raam. "Ik ga brunchen", zegt hij. Boerken kijkt hem aan. 

"Dat is breakfast en lunch samen. Ontbijten op de middag. Het tijdverdrijf van de betere medemens op zondag", zegt Knorpot, "meestal met champagne en witte wijn en in gezelschap van soortgenoten."

Boerken kijkt hem aan. "Denk je nu echt dat ik een onderontwikkelde ben, oude zagevent van mijn kloten?"

Zakenman voelt de stenen stilte binnensluipen en sluipt stil buiten.

"Wat is het dan dat ik doe?", zegt Boerken, die geen zin heeft in het mes van de stilte, "wat ik doe heet dan 'brinneren', met veel rode wijn en jenever. En helemaal alleen met mezelf, want ander gezelschap verveelt me." 

En dan kijkt hij naar Meisje en herneemt: "of met jou, natuurlijk, mijn Engelke."


Sent via BlackBerry offered by Proximus






Geen opmerkingen:

Een reactie posten