maandag 13 mei 2013

Tijd vertelde me.






Tijd vertelde mij:
Je bent een zeldzaam
zeldzame vondst
Een troebel medicijn
voor een troebele geest

En tijd vertelde me
niet om meer te vragen
Want ooit vindt de oceaan
haar kust

Dus laat ik
de dingen die ik doe
en die me maken tot wat ik
niet wil zijn
Laat ik
de dingen die me laten liefhebben
waarvan ik niet wil houden


Tijd vertelde mij
dat je verscheen met de dauw
Een ziel zonder voetsporen
Een roos zonder doornen

Je tranen vertellen me:
Er is geen manier om je tranen
te stoppen
met de dingen
die ik zeggen kan

En tijd zal je vertellen
Om bij me te blijven neen
Neen, te blijven proberen
tot er niets meer
te verbergen valt

Dus laat
de dingen die je doet
en die je maken tot wat je
niet wil zijn
Laat die dingen
die je laten liefhebben
waarvan je niet wil houden

Tijd vertelde mij:
Je bent een zeldzaam
zeldzame vondst
Een troebel medicijn
voor een troebele geest

En tijd vertelde me
niet om meer te vragen
Want ooit vindt de oceaan
haar kust

NICK DRAKE - TIME HAS TOLD ME

Geen opmerkingen:

Een reactie posten