vrijdag 10 mei 2013

Rode Zebra

"Dit brulde ik mee, maar dan in het Engels", zegt Knorpot, zittend buiten in het donker terwijl Smid in het rosse schijnsel van de oven een roodgloeiend hoefijzer neemt met een lange tang. Boerken kent het niet en Dichter herkent het en vraagt waarom hij dat meebrulde. "Was je dan ook zot? Of depressief?" Knorpot haalt de schouders op. "Het zei gewoon gigantisch foert tegen alles. Daarom?"

Kalmeermiddelen maken me nerveus
Ik vind geen rust 
Ga ik uit of blijf ik thuis
Zo heb ik me nooit eerder gevoeld


En dan zie ik uw lachende gezichten
Gij kijkt allemaal naar mij
Dokter, o dokter, ziet ge dan niet
Dat er iets met me scheelt?

Ik kan niet zeiken in het pisijn
Ik kan niet maffen in mijn nest
Er is geen vreten in de keuken

En ik kan niet leven in de living

En dan hoor ik uw stille stemmen
Ze babbelen allemaal over mij
O dokter, dokter, ziet gij dat dan niet
Dat ik niet meer de man ben die ik was

Ik kan niet leven in een living

In een living
In een living

En dan zie ik alle lachende gezichten
Ze lachen allemaal met mij
O dokter, dokter, kan je dan niet zien
Wat er met mij gebeurd is?

Ik kan niet meer
Ik kan niet meer
Ik kan niet meer leven

  
 
Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten