dinsdag 25 januari 2011

Cirkelbeweging

Relaties. De juiste mensen kennen op de juiste plaatsen en weten precies wanneer je ze aanspreekt en hen een dienst vraagt. Een tip. Een goed woordje. Een achterdeurtje. Een duwtje. Niet altijd onschuldig. Maar meestal wel.

Het weven van een web doorheen alle geledingen van de maatschappij, langsheen alle stadia van het leven, rond en om alle steunpilaren van het bestaan, doorheen zoveel mogelijk landen en steden is iets wat ik niet altijd bewust heb gedaan. Het gebeurde. Het overkwam me. Overkomt me. Door wijzigende werkomstandigheden,internationaal reizen, bezigheden en interesses.

Door mensen leer je mensen kennen en steeds meer.

Ik eis weinig van de mensen die ik ken. Ik val ze zelden lastig. Ik ben niet sterk in het onderhouden van relaties. Maar daardoor verbrand ik ze niet. Blijven de herinneringen aan de kennismaking en de paar keer dat je zaken deed, of elkaar ontmoette op parties, of etentjes of andere gelegenheden, puurder en ongeschonden. Ik ken overal mensen. En dat voelt lekker. En met de dag wordt dat kringetje groter.

Cirkel van vrienden en kenissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten