vrijdag 7 januari 2011

Flabbergast

Ik heb zonet voor het eerst en het laatst in mijn leven een wervende tekst ingesproken in een echte studio. Niet alleen wervend had die moeten zijn, maar ook wervelend. Niet dus.

3 minuten tekst en 2 uur heb ik mogen luisteren naar mijn monotone gezaag, mijn gelispel, mijn gesis, mijn gespeeksel, mijn geflabber, mijn gelodder, mijn gebloeber, de ene keer te snel, dan weer te traag, haperend, hakend, floeberend, pruttelend, met verkeerde klemtonen en even wervend als een platgereden kat die al drie weken aan het asfalt plakt.

Ongenadig zo'n microfoon, ongenadig die tekst, die je steeds verder schaaft en plakt en vijlt en polijst totdat je niet meer wat wat er staat en stond en zou gestaan hebben.

Mijne maat en die blonde krollenkop aan de techniek, bedankt mannen, je hebt me maar 100 keren vierkant uitgelachen, want die andere 900 keer stond jullie microfoon dicht. En het deed geen pijn hoor, het was even geweldig als ineens spiernaakt op een druk plein gedropt worden.

Kortom: fijne leerrijke avond.

En allemaal kijken naar life!tv, elke donderdag 22:30. ALLOO live! Met de enige echte Luk Alloo. Of live komen bijwonen bij Heylen in Lokeren. E17 afrit12.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten