zaterdag 29 januari 2011

Suikerberg

Ik kocht LP's. Die kostten 350 Belgische franken en daar moest ik behoorlijk lang voor sparen. De LP's draaide ik dan keer op keer op keer op keer. Nummer na nummer onthulde zich, nestelde zich in mijn oor en mijn geheugen, terwijl ik urenlang tekende en schilderde en gedichten schreef en teksten tikte op een oude schrijfmachine. De platenspeler was oud en versleten. De boxen kraakten. De aansluitingen zoemden. De naald versleten.
Elke LP, elke nummer ken ik uit het hoofd.

Ik koos elke aankoop zorgvuldig. Plande weken van tevoren. Moest verscheurende keuzes maken. Nu download ik duizenden songs en heb ik vele honderden CD's rondslingeren en de meeste songs heb ik misschien een keer beluisterd, oppervlakkig, shufflend.

Ik ben een oude zak aan het worden en heb daar geen spijt van.
En een knorpot eveneens.

Ooit was ik op suikerberg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten