zondag 16 januari 2011

De geur van chocolade

Vandaag was niet de wind niet alleen mild en droog en lavend warm na een veel te kille en snerpende winter. De wind bracht ook de zoete en verleidelijke geur van chocolade over de weides en blies die zacht de stallen in en door de openstaande ramen vulden de kamers en het hele huis zich met de chololadelucht.

Het is geen wereldschokkend nieuws. Maar het ruikt zalig.

Ik ben net nog even buiten geweest. Ik heb een rondje gewandeld, in stilte, met de herdershond trouw in mijn buurt. Langs de stallen. Langs de weides. Goeie avond, Pinky op de weide en Tendresse, Val d'Isere, Olga, Branco in de grote eerste stallen en daarna Blacky, Ulysse, Theo, Elite en Tripple in de volgende stallen en tenslotte Dante en Casper op de verste weides waar de chocoladegeur ongehinderd uit het zuiden kan glijden in de malse wind.

Ik wandel terug naar het huis. De ramen verlichten de tuin. Ik lees nog wat berichten en zeg de dag goeie nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten