maandag 31 december 2012

Salamander



"Man, wat is dat 'Salamander' slecht gemaakt", is het eerste wat Knorpot zegt als hij met de woeste wind komt binnenwaaien en de deur sluit achter zich. Dichter en Meisje en Zakenman zitten aan de tafel en drinken espresso en thee en ze kijken amper op. Knorpot maakt zich een espresso in de keuken en schuift dan mee aan de bleke verweerd houten tafel.
"Salamander loopt verloren in een veel te groot plot, dat de mosterd een beetje overal haalt en dus nergens. Wie het scenario schreef heeft een beetje van alles bij elkaar gescharreld en denkt daarmee te scoren. Ik keek ernaar en het deed me niets. Of toch wel. Het ergerde me. Mateloos. Hoeveel acteurs spelen er gewoon de zoveelste keer dezelfde rol als die ze al in andere series speelden? Ik word daar ziek van. Het plot rammelt aan alle kanten, maar dat valt niet op, want je weet zo wat er komen gaat. Zo voorspelbaar. En dan de verwijzingen naar de Grote Boze Wereld van Hen Die Belgiƫ besturen. Haha. Kijk, ik heb in dat wereldje een beetje rondgehangen, een helemaal proper en netjes is het daar niet. Maar zoals het in Salamander wordt voorgesteld, tsjonge jonge, dat slaat echt nergens op. Dat is zoals jongens die cowboy spelen of ridder."

Ze drinken voorzichtig en zuinig en een jaar glijdt in een volgende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten