donderdag 25 juli 2013

Asshole

Zakenman zit in een restaurant in een hotel in een stad in een land en is vergeten. Hij eet zijn risotto met een hand en veegt de bladzijden op zijn Surface Pro. Zakenman is een gadget-man. Maar dat wist u al.
Hij zit aan een tafel en luistert naar een gesprek aan de tafel naast hem. In plain English, waarvan hier de vertaling. 

Twee mensen.  Hij in een wat glad klinkend Noord Engels accent, zij in dat mooie Oxford Engels.

Hij: "Ken je dat: een asshole?"
Zij: (verveeld)"Zeg, ik ben aan het eten..."
Hij: "Je kijkt er naar een. Ik ben er een. Een complete and utter asshole."
Zij: (ironisch)"Dat is nieuw..."
Hij: "Weet je wat er gebeurt als je een asshole kust?"
Zij: (nu heel verveeld) "Tsjonge, je houdt echt nooit op he. Weet je waar je je praat ondertussen mag opbergen wat mij betreft. Als je dan toch een asshole bent. In jezelf."
Hij: (onverstoord) "Het is als een kikker kussen. Alleen wordt een asshole dan geen prins op het witte paard, maar gewoon een geweldige kerel die samen met jou zit te eten in een geweldig hotel in een geweldige stad en..."
Zij: (hem kil recht in de ogen kijkend) "Ik weet dat als ik een asshole kus, dat gewoon een asshole blijft en ik kus geen assholes. Ze zijn afstotelijk. En ik moet je danken voor je inzicht. Ik eet ook niet met uitzicht op een asshole. Goeieavond en een fijne voortzetting van je zielige leven."
Ze staat bruusk op, een glas water valt om. Ze wandelt elegant en opvallend weg uit het restaurant, de etter achter latend. Ze wordt nagekeken. Hij wordt uitgelachen. Zakenman eet verder.

Later drinkt hij een dubbele wodka aan de bar. Zij zit er ook. Er zitten drie zakenmannen bij haar. Ze drinken te veel. Zakenman gaat naar kamer 666 en slaapt er onrustig.


Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten