vrijdag 26 juli 2013

Dokter

Mijn geest is ok maar mijn lijf doet zeer of was het omgekeerd? Vraag het de dokter daar hangend aan een touw in de slapeloosheid. Ik heb nergens een plek en ben niet onderweg, dokter. Zeg het me.
Ik ben een zondaar. Vergeef me dokter. Er is zoveel dat ik niet vat en begrijp. Elk antwoord baart een nest vragen. Dokter? Priester?
Ik ben een valies. Vol gedragen kleding stinkend naar mens. Ik ben een trilling in het heelal. Gisteren. Ik ben gisteren.
Een kerktoren tussen de bomen. Ik kam mijn denken. Ik ben een twijfel. Tussen jij en ik dokter, wat zeg ik?

Ik ga los. Geen schroeven. Geen verbazing. Het kan. Geen leeftijd. Geen tijd. Het komt nooit weer. Dokter? Komt het terug? Neen he.
Zonde. Blijf maar hangen daar aan dat koordje in mijn wakkere bestaan dat ik droom. Ik ben een riff. Nile Rodgers. Hoor je me dokter? Le Freak ben ekkik.

Brandend. Ik zoek. Ver weg ben ik. Zie je me. Zwaai even. Ik zie je. Je huilt? Waarom? Je lacht? Waarom lach je? Het leven staat stil. Ik ben een bal brandende pijn. Waarom lach jij dan?

Dokter? Waarom kan ik niet lachen? Waarom kan ik geen lach verdragen? Wat is die brandende bal? Wat is die pijn? Heb je een pilleke?

Dokter. Ik heb hier nog wat tranen. Ze zijn bang. Kan ik er iets mee? Meteen uithuilen? Sparen? Vertel me eens iets daar bengelend in mijn slapeloze nachten. Ik zie het in je ogen. Heb je ogen? Wacht even. Mijn telefoon roept. Hallo? 

Dokter. Mijn hart klopt. Ik voel elke klop. Is dat ok? Dokter? Waarom zwijgt u? Moet ik eerst wakker worden in mijn droom of inslapen in mijn waken in mijn droom of waak ik alleen maar? Hoe kan ik het weten? Wat overkomt me allemaal? 


Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten