dinsdag 2 juli 2013

stiller dan wit


Knorpot werkt in de tuin en hij heeft van Zakenman een "Block Rocker" gestolen en dat ding knalt de polder overhoop als 'The Chain' van Fleetwood Mac halfweg het nummer ontploft en Knorpot duwt het bezwerende ritme mee met zijn rechterhand "If you don't love me now, you will never love me again" en als op het einde het nummer helemaal knalt vanuit de doemdoemdoem bas kan zelfs Knorpot niet stoppen dat zijn lijf dansen wil. En zoals steeds eindigt het nummer daar waar hij het nog uren had kunnen laten doorgaan. Knorpot wiedt het onkruid dat sneller groeit en weerkeert dan hij het wieden kan en hoewel hij helemaal van deze klus houdt, deert het hem niet vandaag want de zon schijnt, de muziek beukt "Don't Stop", mussen maken ruzie, merels vechten, zwaluwen jagen op de rosse katten die Donder heten en Bliksem en Knorpot verliest zich in wieden en de tijd stopt met glijden en in die bel van tijdeloosheid is het stiller dan wit.

Hoe kon ik
Als ik kon
Mijn woord
Hoe kan ik
Kan ik
Mijn weg
Mijn eigen weg
Heel eigen weg
Alleen
Ik ga mijn eigen
Weg
Alles is anders
Nu
Als ik kon
Mijn wereld
Geven
Alles wachtend
Voor jou
Mijn weg
Eigen weg
Alleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten