vrijdag 12 juli 2013

Droom ik slapen

Je bent bang van jezelf. Dat begrijp ik. Ik slaap nooit. Nooit praat ik. Ik ben binnenin. Vreugde. Ik begrijp nooit. Dat slaap ik. Ergens. Denk ik. Droom ik. Ik droom. Dat ik slaap.
Hard werken en water drinken en honger lijden. Vijf bladzijden en vijf dagen. Vormen. Om ooit. Ergens. Een woord van erkenning. 

Wat is dat? Nog vijf bladzijden. Een blaffende hond. Het groeien van gras. Het was warm vandaag. De lucht werd lila. Ik was niet zeker. Zomerregen. De kleur was gisteren. Ik zie de rivier buigen. Het werd tijd. De bladzijden geschreven. Tijd vertelt me hoe de rivier stroomt. Vijf bladeren aan een zieke boom. Dagen komen en gaan. Het gras groeit. De rivier kabbelt. Je babbelt. Ik luister. Kluister. Fluister. Je luistert. Kluistert en fluistert.
Stiltes.


Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten