donderdag 26 april 2012

Zen verkopen

"Aan zelfverklaarde goeroes heb ik een hekel. Van die gladde praatjesverkopers met vette accenten die met de eurotekens in de ogen bevlogen spreken over zen en balancing yoga en andere ongein met als enige doel het je te verkopen en er lekker geld aan te verdienen, die zou ik het liefst met zijn allen laten samenhokken op een of ander onbewoonbaar eiland ergens in de stille oceaan waar ze dan hele jaren lang honger en dorst kunnen leiden en zich dag en nacht kunnen overgeven aan hun geliefde balancing onnozelheden en andere zentoestanden. Ver uit mijn omgeving liefst en ver weg van de mensheid en de beschaving en geld en luxe, want in een gebalanceerd leven heb je dat allemaal niet nodig toch."

Knorpot hoort De Gladde Zakenman tekeer gaan en vraagt hem scherp of hij weer eens een training heeft mogen volgen bij een of andere trainer van boven de rivieren die hem alweer niets heeft bijgeleerd behalve dat sommigen denken dat met alles geld te verdienen valt en dat er nog mensen zijn die in dat soort gladde praatjes geloven.

Zakenman kijkt hem aan en zucht.

"Ik heb niets tegen meditatie en zen en al dat soort rustgevende technieken." zegt Zakenman,"Maar gladde verkopers moeten er met hun vette fikken af blijven."

Knorpot bromt dat Zakenman gelijk heeft en gaat verder met het nietsdoend naar buiten staren. "Ik ben zeer Zen", zegt hij, "Kopen?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten