dinsdag 5 juni 2012

Nashville skyline






Dichter loopt zacht te murmelen en het lijkt op zingen. Hij hertaalt Dylan en beleeft daar plezier aan.

Ik heb de roddels gehoord
Ik hoor ze zowat overal
Ik hoor dat je van plan bent
Me te dumpen

Het enige wat ik van je wil
Is dat je me vertelt
Dat het niet waar is

Dat een andere kerel
Je in zijn armen heeft
Doet me zo'n zeer
En lijkt me niet eerlijk

Ik heb gehoord
Dat je gezien bent
Met een een of andere man
Dat hij groot is, donker en knap
En dat jullie hand in hand lopen

Het enige wat ik van je wil
Is dat je me vertelt
Dat het niet waar is

Al deze vreselijke dingen
Die ik gehoord heb
Wil ik liever niet geloven
Ik wil alleen je woord
O liefste
Zeg me de waarheid
Zeg me dat het niet zo is

Het enige wat ik van je wil
Is dat je me vertelt
Dat het niet waar is

Knorpot grijnst en zegt " Tell me it isn't true uit Nashville Skyline. Wat een smartlap toch. Geef mij maar Girl from the North Country dat hij samen met de zwarte bard zingt. Dat gaat zo."

Als je ooit zou reizen
Naar de jaarmarkt in het Noorden
Waar de wind hevig is
Daar bij de grens
Maak dan dat zij die daar woont
Zich mij herinnert
Want ooit was ze mijn enige echte geliefde

Als je er ooit bent
Als de sneeuwstorm woedt
Als de rivier bevriest
En de zomer voorbij is
Zorg er dan voor
Dat ze een warme jas draagt
Om haar te beschermen
Tegen de huilende wind

Kijk er op toe
Alsjeblief
Dat ze haar haren lang draagt
Krullend en vloeiend tot haar borsten
Want zo herinner ik me haar het beste

Ik vraag me af
Of ze zich mij herinnert
Dikwijls heb ik gebeden
In het donker van mijn nachten
In het licht van mijn dagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten